Opis
MAGICZNY DYWAN 4.0 (ODKRYWCA) – PODŁOGA INTERAKTYWNA
To innowacyjny pakiet aplikacji wspierający naukę przedmiotów takich jak matematyka, przyroda, język polski, historia, muzyka, plastyka, fizyka, chemia, biologia, geografia i angielski. Łączy naukę z aktywnością fizyczną, rozwijając umiejętności językowe, logiczne i zręcznościowe. Dzieci uczą się przez zabawę w różnorodnych sceneriach, takich jak kosmos czy dno oceanu, czy laboratorium.
PRZEZNACZENIE WIEKOWE: Szkoła podstawowa!
SKŁAD ZESTAWU:
- Pakiet ogólny FUN zawierający 100 aplikacji prezentujących cały przekrój zastosowania urządzenia
- Pakiet English for fun, (EDU, 4 gry)
- Pakiet Playground, (EDU, 8 gier i 24 fantastyczne przygody)
- Pakiet Eksperymenty, (EDU, 4 gry)
- Pakiet Quizy, (EDU, 5 Quizów)
- Pakiet Karta Rowerowa (EDU, 4 gry)
Magiczny Dywan 4.0 – podłoga interaktywna to nauka przez zabawę, która rozwija u dzieci dużą motorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, spostrzegawczość i szybkość reakcji.
Magiczny Dywan zawiera w sobie zintegrowany system czujników ruchu, projektor i komputer. Jego funkcjonalność umożliwia szerokie spektrum zastosowania w każdym pomieszczeniu, na jasnym, jednolitym podłożu.
Obraz wyświetlany ze specjalnie zaprojektowanego rzutnika tworzy „wirtualny, magiczny dywan”, na którym dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym przeżywają wspaniałe przygody, począwszy od gier i zabaw ruchowych po edukację poznawczą ze wszystkich dziedzin wiedzy. Dziecko podczas zabawy ingeruje w jej tok za pomocą ruchów rękami lub nogami.
Wymiary „wyświetlanego obszaru” to ok. 2,2 x 3,5 m (dla ok. 3 m wysokości podwieszonego urządzenia). Magiczny Dywan posiada teraz nowe, interaktywne menu. Może być obsługiwany przez nauczyciela na dwa sposoby: albo steruje on urządzeniem przy użyciu pilota (zasada działania jest taka sama, jak w przypadku pilota do TV), albo całkowicie interaktywnie - ruchami rąk i nóg. Osoby przyzwyczajone do pilota mogą wyłączyć interaktywność menu w „opcjach”, które obecnie są dostępne pod klawiszem MODE.
Magiczny Dywan 4.0 – podłoga interaktywna to:
- Szerokie spektrum zastosowań w celach edukacyjnych, rehabilitacyjnych i rewalidacyjnych
- Przyswajanie wiedzy i rozwój poprzez ruch, zabawę i współpracę z innymi
- Szeroki wybór specjalistycznych zasobów do skompletowania wedle potrzeb
- Tysiące aplikacji i ciągły rozwój nowych pakietów
- Dołączone materiały metodyczne, karty pracy, scenariusze zajęć dla prowadzącego
- Inteligentna forma rozrywki dla każdego
- Prosta, intuicyjna obsługa za pomocą ruchu lub pilota
Dane techniczne:
- sterowanie za pomocą pilota
- wyposażony w czujniki ruchu
- wbudowany projektor szerokokątny
- wbudowany komputer z procesorem Inteldysk SSD
- głośniki stereo
- rozdzielczość 1280x800px
- jasność 3200 ANSI lumen
- kontrast 13000:1
- montaż sufitowy z możliwością regulacji 40-55 cm
- nadaje się do jasnych, gładkich powierzchni
- rozmiar pola gry na wysokości 3 m wynosi około 2,2 x 3,5 m
- waga 8,3 kg
- wymiary 33 x 20,5 x 31 cm (bez rączki)
- zużycie energii 375 W
Po aktywacji gry pojawia się ekran z jej nazwą i pole start. Przed wejściem do gry można odtworzyć krótką animację, która pokazuje, jak grać (ikona w prawym dolnym rogu ekranu). Wszystkie dotychczasowe gry zyskały nową szatę graficzną. Poprawiony został także efekt grywalności większości gier - wprowadzono nowe ulepszone mechanizmy wykrywania ruchu.
W magicznym dywanie aplikacje dzielą się na 3 obszary:
Obszar FUN oferuje gry, które wspierają naukę i zabawę dla dzieci. 100 gier podzielono na trzy kategorie: rozrywkę, edukację i rehabilitację, w tym gry logiczne, sportowe i zręcznościowe. Niektóre z nich są idealne do zabawy w parach lub w trybie wieloosobowym. Uczniowie rozwijają umiejętności językowe, ekologiczną wiedzę i sprawność fizyczną. Dostępne są także quizy, które można personalizować. Gry sprawdzą się w żłobkach, przedszkolach, szkołach, gabinetach logopedycznych i salach terapeutycznych, a Magiczny Dywan może być wykorzystywany podczas zajęć dydaktycznych oraz terapii.
Obszar EDU to pakiet edukacyjny oferujący interaktywne gry i ćwiczenia, które wspierają rozwój dzieci i młodzieży w różnych dziedzinach, takich jak języki, matematyka, przyroda, historia czy nauki ścisłe. Zgodny z podstawą programową, pakiet obejmuje materiały dydaktyczne, karty pracy i scenariusze zajęć. Dzięki Magicznemu Dywanowi dzieci uczą się przez zabawę, a personalizowane quizy pozwalają na dostosowanie treści do potrzeb uczniów. Obszar EDU sprawdzi się zarówno w szkołach, jak i w gabinetach terapeutycznych.
Obszar REV to interaktywny pakiet gier terapeutycznych stworzony z myślą o dzieciach z różnymi niepełnosprawnościami, takimi jak autyzm, porażenie mózgowe, upośledzenie umysłowe czy zaburzenia koncentracji i uwagi. Dzięki Magicznemu Dywanowi dzieci mogą rozwijać swoje umiejętności w terapii i rewalidacji poprzez zabawę, a terapeuci otrzymują narzędzia metodyczne, takie jak karty pracy i scenariusze zajęć. Pakiet zawiera ponad 100 gier dostosowanych do potrzeb dzieci, z uwzględnieniem wyrazistych kolorów, prostych tła i dużych elementów, co wspiera rozwój funkcji intelektualnych i rozwojowych. Twórcy gier to specjaliści z ośrodków rehabilitacyjnych, którzy zapewniają ich skuteczność w pracy z dziećmi wymagającymi specjalistycznego wsparcia.